Thursday, January 24, 2013

Pemuda MIC: Cukuplah dengan amaran jarak jauh kepada Ibrahim (FMT news)



PETALING JAYA: Pemuda MIC telah menggesa Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein untuk mengambil tindakan oleh Ketua Perkasa, Ibrahim Ali, yang  membakar Bible Melayu.

"Pemuda MIC mahu Hishammuddin untuk mengambil tindakan terhadap Ibrahim.
"Tindakan tidak bertanggungjawab Ibrahim menghasut kebencian terhadap agama lain boleh membawa kepada ketidakstabilan negara ini," kata setiausaha Pemuda parti itu, C Sivarraajh.
Beliau telah bertindak balas kepada Ibrahim yang menggesa umat Islam untuk membakar Bible Melayu yang dikenali sebagai Al-Kitab yang melahirkan istilah "Allah".

Ibrahim, yang juga MP Pasir Mas , membuat panggilan pada hari Sabtu dalam reaksi kepada laporan bahawa Al-Kitab sedang diedarkan kepada pelajar-pelajar sekolah Islam.
Beliau berkata demikian pada konvensyen Perkasa yang diadakan di Pulau Pinang.
Berikutan panggilan itu, Pengerusi DAP Karpal Singh dan kumpulan individu telah membuat laporan polis.

Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail, pula memberitahu FMT bahawa tindakan akan diambil hanya selepas undang-undang yang telah dilanggar.
Menyifatkan seruan Ibrahim sebagai "keterlaluan", Sivarraajh berkata bahawa ia adalah masa Ibrahim dibawa ke muka pengadilan kerana dia telah menimbulkan sensitiviti kaum dan agama pada masa lalu.

"Walaupun dia telah diberi amaran berkali-kali, tetapi dia masih bertindak dengan cara yang sama dan menggunakan gaya yang sama dari dahulu hingga membuatkan orang lain membenci dia," kata Sivarraajh.

Dalam perkembangan berkaitan, kumpulan yang diketahui sedikit dipanggil Pasukan Bertindak Anti Alkitab Bahasa Melayu (Anti-Malay-Bible Action Force), menggesa umat Islam untuk menyertai dalam "Perhimpunan membakar Bible Melayu" pada Jan 27 di Pulau Pinang.

No comments:

Post a Comment